Het Sound Matters label

275.000 Nederlandse jongeren hebben gehoorschade. Ieder jaar komen er 20.000 bij.
En een belangrijk deel van de schade ontstaat in het uitgaansleven.

Het Sound Matters label wil dit voorkomen. Horeca ondernemers kunnen er vrijwillig aan meedoen. Het principe is heel eenvoudig:

Uitgaan doe je voor de gezelligheid. Dus wil je lekkere muziek,
met een volume waarbij je nog kunt praten.

image


Maar als ondernemer wil je geen futloze avonden: Muziek is belangrijk voor de ‘vibe’ in jouw zaak.
Dat hangt echter niet alléén van het volume af. Onze tips helpen je met goed en slim geluid. Waardoor het volume een stuk lager kan blijven zonder impact te verliezen.


Tijd voor verandering
Het Sound Matters label is geen wet- of regelgeving. Voor volume in de horeca heeft Nederland dat op dit moment ook niet. Maar er moet wél iets gebeuren; Het kan niet waar zijn dat gezellig uitgaan er juist voor zorgt dat duizenden mensen in een sociaal isolement terecht komen.
Want dat is wat gehoorschade met je doet.

Daarom doet Sound Matters een beroep op de empathie van Horeca ondernemers. De meesten hebben al een passie voor goede muziek. Dus waarom niet eens even stilstaan bij de 'sound' in jouw zaak?


Hoe het werkt
> Lees onze tips over volume en geluidskwaliteit in het uitgaansleven.
> Als je het ziet zitten, gebruik dan deze suggesties in je eigen zaak
> Print het Sound Matters label en hang het zichtbaar op *)

Tips voor volume en geluidskwaliteit


*) Hopelijk wil jij bijdragen aan een veiliger en socialer uitgaansleven. En ook de 'olievlek-werking' ondersteunen: Breng het idee onder de aandacht van je klanten, collega’s, concurrenten, de Gemeente. Of leg het bij je franchise- / koepelorganisatie. Het label kun je kopieren van deze site.